کرج سالار

ساخت وبلاگ

به گزارش ایرنا، احمد فاضلیان روز دوشنبه در نشست خبری که در سالن جلسات دادگستری استان البرز برگزار شد، به پرونده های حوزه منابع طبیعی در سال گذشته اشاره کرد و از رفع تصرف 336 هکتار اراضی ملی در البرز خبر داد و گفت: بخشی از این اراضی با توجه به ماده 55 قانون حفظ منابع ملی رفع تصرف شده است که با دستور دادستان، بدون حکم، رفع تصرف انجام شد.
رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر اینکه کل مساحت اراضی بازپس گرفته شده نیز 402 هکتار بوده که ارزش ریالی آن 556 میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: در مجموع در پنج سال گذشته 873 هکتار از اراضی ملی در استان البرز رفع تصرف شده است.
فاضلیان خاطرنشان کرد: رفع تصرف از 150 هکتار از اراضی دولتی مربوط به اداره کل راه و شهرسازی استان انجام شد که ارزش ریالی آن 550 میلیارد تومان بود.
وی در ادامه به کاهش پرونده های خانوادگی در این استان اشاره کرد و گفت: 22 درصد پرونده های قضایی در البرز مختص به مشکلات خانوادگی است.
فاضلیان با اشاره به اینکه در بحث طلاق توافقی شاهد کاهش 20 درصدی نسبت به سال 93 هستیم، افزود: از سه هزار و 500 پرونده واصل شده به مرکز مشاوره، 600 پرونده منجر به سازش شد که نشان می دهد در صورت وجود برنامه ریزی و اجرای صحیح می توانیم کاهش هر چه بیشتر طلاق را شاهد باشیم.
وی با اشاره به کاهش میانگین ورودی پرونده های طلاق در استان، گفت: در سال 91 تعداد پرونده ها 217 فقره بود که در سال 94 به 157 فقره رسید.
فاضلیان با اشاره به آمار ورودی و خروجی پرونده های استان در سال گذشته، اظهار کرد: 354 هزار و 916 فقره پرونده در دادگستری استان البرز مورد رسیدگی قرار گرفت.
فاضلیان با تاکید بر اینکه استان البرز از حیث ورودی پرونده ها و همچنین پرونده های مختومه رتبه یازدهم کشوری را به خود اختصاص داده، گفت: دادگستری البرز از حیث مانده پرونده ها رتبه ششم کشوری را دارد.
رئیس کل دادگستری استان البرز بر ضرورت تعادل بخشی میان پرونده های ورودی و خروجی تاکید کرد و گفت: میانگین ورودی پرونده به صورت ماهانه در البرز 119 و در کشور 105 پرونده است.
فاضلیان با اشاره به اینکه البرز در بخش میانگین ورودی پرونده به دستگاه قضا رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است، گفت: میانگین مانده پرونده در کشور در هر شعبه 295 فقره و در البرز 426 فقره است.
فاضلیان با تاکید بر اینکه تعداد ورودی پرونده ها به دستگاه قضای البرز نسبت به سال 93 حدود 7 درصد رشد داشته است، به 10 جرم اول استان اشاره و گفت: اولین جرم در البرز سرقت مستوجب تعزیر با 32 هزار پرونده است که نسبت به سال 93، چهار درصد رشد را نشان می دهد.
وی از ضرب و جرح عمدی به عنوان دومین جرم در البرز نام برد و گفت: این مهم نشان دهنده میزان بالای درگیری ها در استان بوده و وقوع جرم ضرب و جرح عمدی در البرز نسبت به سال 93 رشد 24 درصدی را نشان می دهد.
فاضلیان با اشاره به اینکه توهین سومین جرمی است که در البرز به وقوع می پیوندد، گفت: البرز در وقوع تصادفات رانندگی رتبه 27 کشوری را به خود اختصاص داده است که نسبت به سال 93 رشدی را مشاهده نشده است.
رئیس کل دادگستری استان البرز چهارمین جرم در استان را تهدید اعلام کرد و گفت: در این خصوص با رشد 27 درصدی نسبت به سال 93 مواجه ایم و در کشور رتبه دوازدهم به البرز اختصاص دارد.
فاضلیان به رشد 26 درصدی کلاهبرداری در البرز اشاره کرد و گفت: خیانت در امانت و حمل و نگهداری موارد مخدر از دیگر جرم هایی است که در البرز به وقوع می پیوندد.
7413/1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 113 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:10

به گزارش ایرنا، حاجی رضا شاکرمی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان البرز که در سالن جلسات دادگستری استان البرز برگزار شد، افزود: بر روی مسئله مهم سرقت اقدامات تحقیقاتی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه این تحقیقات بر روی حدود سه هزار زندانی حوزه سرقت انجام گرفته است، افزود: بر این اساس 96 درصد زندانیان بیکار و یا دارای کار کاذب و 84 درصد مجرد هستند که 66 درصد این افراد بعد از آزادی بازگشت به زندان داشتند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز خاطر نشان کرد: میانگین سنی زندانیان حوزه سرقت 18 الی 30 سال برآورد شده و باید به این نکته اذعان داشت که نیازمندی در جامعه قانون بردار نیست.
وی با اشاره به اینکه بحث عمده سرقت، سرقت از خودرو است که بیش از 50 درصد مجموع سرقت ها را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: این مهم به دستگاه قضا مربوط نیست بلکه به سایر دستگاه ها نظیر خودرو سازی باز می گردد.
شاکرمی با بیان اینکه شهرداری ها نیز باید در حوزه احداث پارکینگ به منظور کاهش سرقت خودرو به ویژه در مناطق حساس نظیر حواشی بیمارستان و بانک ها با جدیت بیشتری وارد عمل شود، افزود: وظایفی در قوانین پیرو مراقبت بعد از خروج زندانی بر نهادهایی نظیر شهرداری، فنی و حرفه ای و بهزیستی محول شده که این مهم تقریبا در البرز نیمه تعطیل است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: 8 درصد جرائم کشور علیه اموال است که این امر به مشکلات اقتصادی موجود بازمی گردد.
وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در حوزه قتل عمد کاهش 50 درصدی نسبت به سنوات گذشته را شاهد بودیم، بیان کرد: جرائم خشن و قتل عمد در استان کاهش یافته و از مجموع قتل های رخ داد 3 نفر از قاتلان و دو نفر از مقتولان اتباع افغانی بودند.
وی افزود: عمده آلت قتاله سلاح های سرد و انگیزه قتل اختلاف خانوادگی، نزاع و رابطه نامشروع بودا است.
شاکرمی با اشاره به اینکه سال گذشته 7 تن و 323 کیلو مجموع کشفیات مواد مخدر در استان البرز بوده است، گفت: متاسفانه توزیع و مصرف مواد مخدر شیشه افزایش یافته است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز خاطرنشان کرد: سال گذشته پیرو کشفیات مواد مخدر 12 هزار و 960 نفر دستگیر شدند.
وی در پایان با اشاره به مبحث رای باز برخی زندانیان، تصریح کرد: بر این اساس تعدادی از زندانیان به شرکت های معتبر مدنظر منتقل شدند.
7413/1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 131 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:10

به گزارش ایرنا، علیرضا طهماسبی روز دوشنبه گفت: درخت چنار روستای تالیان از توابع بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ با بیش از 400 سال قدمت، به شماره 302 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.
طهماسبی گفت: چنار تالیان از درختان کهنسال استان البرز است که سه شاخه قطور و هر شاخه آن طول و محیطی بیش از دو ونیم متر دارد.
وی گفت: با ثبت این درخت کهنسال و با توجه به اینکه روستای تالیان در حاشیه جاده برغان قرار گرفته و از روستاهای هدف گردشگری شهرستان ساوجبلاغ محسوب می شود از این پس در کانون توجه بیشتر مسئولان استان و شهرستان قرار می گیرد و از اعتبارات ویژه برخوردار خواهد شد.
طهماسبی اضافه کرد: روستا تالیان به خاطر سبک معماری سنتی و کوچه باغ های زیبا ، درخت کهنسال چنار و همچنین درخت چنار در محوطه مسجد روستا با پنجره های اورسی و قرار گرفتن این روستا در دامنه کوهای بلند با چشم اندازی جذاب و دیدنی از روستاهای شکفت انگیز ااین شهرستان است
وی گفت از مجموع 126 اثر باستانی شهرستان ساوجبلاغ اکنون 65اثر تاریخی و طبیعی این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است .
درخت چنار کهنسال روستای تالیان ، در مرکز روستا قرار دارد و سالیان متمادی است اهالی از این چنار به عنوان ستون و خیمه عزار داری در محوطه مسجد روستا بهره می برند.
1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 124 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:10

به گزارش ایرنا،محمد مجرد عصر یکشنبه در نشست ستاد مناسب سازی پیاده روهای شهرستان فردیس در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: معلولین بخشی از جامعه ما را تشکیل می دهند که از سوی مسئولان و همه افراد جامعه باید مورد حمایت قرار گرفته و فرهنگ ایجاد فضای مناسب برای تردد معلولین در جامعه نهادینه شود.
وی در ادامه افززود: بخشی از جمعیت کنونی که در سنین میانسالی قرار دارند در سال های آتی جمعیت سالخورده را تشکیل می دهند که نیازمندبه امکانات خاصی در شهر می باشند که باید تأمین آنها مورد توجه ویژه اعضای این ستاد قرار گیرد.
وی اظهار کرد: باید کار مناسب سازی محیط ها و ساختمان های اداری در سطح شهرستان صورت گیرد، چرا که در برخی از موارد افراد معلول و سالمند در مراجعه به این ادارات با مشکلات متعددی همراه هستند.
مجرد گفت: با توجه به معیارهای شهر سالم باید تلاش کنیم تا معلولان در سطح شهر با آسایش و امنیت بیشتری رفت و آمد کنند و توجه لازم را به این افراد داشته باشیم.
وی ضمن تأکید بر استفاده از مشارکت های مردمی در ستاد مناسب سازی افزود: تأسیس NGO ها و تشکل های مردمی و مشارکت آنها در ستاد مناسب سازی در شناخت نیازهای معلولان شهرستان فردیس، پیگیری مطالبات آنها از مسئولان ذیربط و ارائه راهکارهای عملی نقش مؤثری در اجرای برنامه های این ستاد خواهند داشت.
کارشناس مناسب سازی استان البرز و عضو کمیته فنی استانداری نیز در این نشست گفت: 27هزار معلول و 10 هزار و 400 جانباز در البرز وجود دارد و البرز در زمینه مناسب سازی جزو استان های پیشرو است در این زمینه و اقدامات بسیاری صورت گرفته ، ولی متأسفانه معلولان ما همچنان با مشکل تردد در خیابان ها، ادارات و اماکن عمومی روبرو هستند.
رضا ارجمندنیا افزود: رعایت استانداردسازی در مبلمان شهری، اماکن و ادارات توسط شهرداریها ضروری است .
وی افزود: رعایت استانداردهای لازم، مناسب سازی را نیز در برخواهد داشت که کمتر مورد توجه قرار می گیرد.
ارجمندنیا اظهار کرد: از آنجا که مناسب سازی معابر از طریق معاونت های مختلف شهرداری صورت می گیرد و این مسئله موجب بروز مشکلاتی از قبیل اجرای ناقص مناسب سازی معابر می شود تشکیل کمیته ای در ستادمناسب سازی متشکل از معاونت های مختلف شهرداری ضروری است.
وی با تأکید بر اینکه فرهنگ سازی و آموزش از طریق رسانه های تصویری بسیار مؤثر و نتیجه بخش است ، از عدم همکاری صدا و سیما در ستاد مناسب سازی گلایه کرد و گفت: طبق قانون صدا و سیما موظف به تولید و پخش برنامه های تبلیغی برای ارتقای آگاهی عمومی در زمینه مناسب سازی اماکن عمومی برای افراد معلول است؛ در حالیکه که این سازمان در خصوص وظیفه ذاتی خود، اطلاع رسانی و آموزش، کوتاهی می کند و بازهم در جلسه حضور ندارد.
شهرستان فردیس بیش از سه هزار و 700 معلول دارد.
7413/1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 114 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 3:59

عباس صفری شامگاه یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این انسداد مسیر به خاطر عملیات عمرانی در محدوده پل فردیس کرج از ساعت 23 و 30 دقیقه امشب به وجود آمده است .
وی اظهار داشت: براین اساس خط جنوبی آزاد راه کرج - قزوین در محدوده پل فردیس تا ساعت 5 صبح فردا دوشنبه مسدود است و خودروها می توانند از مسیر جاده مخصوص کرج برای تردد استفاده کنند.
صفری افزود: این محدوده نیز از ساعت 23 و 30 دقیقه دوشنبه شب تا ساعت 5 صبح سه شنبه مسدود خواهد شد.
آزاد راه کرج - قزوین یکی از مسیرهای پرتردد کشور است.
7410/ 6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 118 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 3:59

به گزارش ایرنا، رضا زینی وند مقدم روز یکشنبه در نشست عطاری های نظرآباد افزود: حرفه عطاری همواره مورد توجه و نگاه ویژه مردم از گذشته تا به حال بوده و این صنف نباید خارج از قاعده بهداشتی و صنفی فعالیتی داشته باشند.
وی بیان کرد: هرگونه اقدام غیر قانونی و غیر بهداشتی در زمینه تولید داروهای گیاهی سبب به مخاطره افتادن سلامت مردم خواهد شد بنابراین عطاری ها باید برحسب وظیفه ذاتی خود خدمات دهی کنند.
زینی وندمقدم گفت: کشورهای شرقی بویژه کشور ما ایران از دیرباز زادگاه اصلی گیاهان دارویی بوده اند وسابقه ی مصرف گیاهان دارویی در کشورما نیز به قرن ها پیش بازمی گردد که می توان در این خصوص به کتاب قانون ابوعلی سینا اشاره کرد.
وی افزود: تاکنون برنامه ریزی اصولی درزمینه استفاده مناسب از گیاهان دارویی کشور به عمل نیامده است.
وی گفت:نبود فرهنگ درست استفاده از داروهای گیاهی در بین مردم ، عرضه غیراستاندارد و غیر بهداشتی فرآورده های دارویی گیاهی از سوی برخی عطاری های غیرحرفه ای و عوامل دلال از آسیب های این بخش است.
زینی وندمقدم بیان داشت : اکنون بیش از 2500 فرآورده گیاهی دارویی در کشور مجوز دارند که کمتر از 3 درصد کل بازار دارویی را شامل می شوند هر چند وزارت بهداشت برای فعال کردن بخش داروهای گیاهی در دولت یازدهم تلاش های زیادی انجام داده است.
این مسئول گفت:سلامت مردم وامنیت روحی وروانی آنان اولویت اصلی مسئولان نظارتی است.
معاون فرمانداری نظرآباد افزود: متاسفانه امروز بازار تبلیغ گیاهان دارویی ترکیبی یا داروهای شیمیایی خصوصا داروهای ترک اعتیاد ، لاغری و چاقی بسیار داغ است و فضای تبلیغاتی جامعه را تسخیر کرده است که این موضوع توسط بعضی از عطاری های غیر حرفه ای هم دنبال و دامن زده می شود.
وی اظهار داشت : بسیاری از گیاهان دارویی در برخی عطاری ها دارای آلودگی های میکروبی ، سموم کشاورزی یا تاریخ مصرف گذشته هستند.
وی ادامه داد:مصرف این نوع داروها مشکلات و عوارض زیادی برای بیماران دارد.
6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 113 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 23:31

به گزارش ایرنا، خسرو ساکی روز یکشنبه در سومین نشست شورای آموزش و پرورش که در سالن استانداری البرز برگزار شد افزود: غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان یکی از محورهای سند تحول بنیادین را در قالب ساحت های شش گانه تشکیل می دهد.
وی به سخن ماندگار شهید رجایی که توجه عمیقی به تعلیم و تربیت داشتند اشاره و اظهار کرد: همانگونه که این شهید والامقام عنوان کرده اند مدارس تعطیل می شوند اما تعلیم و تربیت تعطیل نمی شود.
وی فعالیت های تابستانی در مدارس را در طول فعالیت های رسمی آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان شد: غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد زیرا هر گونه بی توجهی به این موضوع مهم شدت یافتن آسیب های اجتماعی را به دنیال دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: برنامه ریزی و عملیاتی کردن برنامه های مختلف برای غنی سازی اوقات فراغت برای دانش آموزان این استان به تنهایی از عهده آموزش و پرورش بر نمی آید زیرا آموزش و پرورش با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد در این راه مهم عمل می کند.
ساکی گسترش و اجرای برنامه های متنوع ویژه غنی سازی اوقات فراغت در این استان را نیازمند مشارکت اولیاء دانش آموزان و مدیران دستگاه های اجرایی دانست و افزود: برنامه های غنی سازی اوقات فراغت تابستان 95 متناسب با امکانات موجود در تعدادی از مدارس ، سالن های ورزشی ، اردو گاه های دانش آموزی ، کانون های فرهنگی - تربیتی و دارالقرآن های زیر مجموعه آموزش و پرورش تدوین و برنامه ریزی شده است.
وی گفت: از مجموع 430 هزار دانش آموز البرزی فقط امکان تحت پوشش قرار دادن 20 درصد از آنان را در قالب پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت در این استان را داریم.
وی گفت: به دلیل محدودیت منابع مالی در آموزش و پرورش پایگاه های تابستانی به صورت خودگردان دایر شده اند به گونه ای که منابع مالی آنها از طریق مشارکت خانواده ها تامین می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز اجرای با کیفیت برنامه های تدوین شده ، متنوع بودن برنامه ها، نیاز سنجی ، ترویج فرهنگ کار آفرینی ، مهارت آموزی ، آموزش مهارت های زندگی ، خلاقیت پروری ، شناسایی دانش آموزان با استعداد و خلاق ، تقویت بنیه معنوی ، ترویج سبک زندگی اسلامی - ایرانی ، ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی به زبان ساده در بین دانش آموزان را از محور های شاخص پایگاه های تابستانه در البرز ذکر کرد.
ساکی گفت: شهریه نام نویسی دانش آموزان در پایگاه های تابستانی غنی سازی اوقات فراغت در این استان نسبت به سال قبل به دلیل حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی و استانداری البرز افزایش نیافته است.
وی در ادامه به راه اندازی خانه علم در پژوهش سرای دانش آموزی ناحیه یک کرج در آینده ای نزدیک اشاره کرد و گفت: شورای آموزش و پرورش در شهرستان فردیس نیز بصورت رسمی کار خود را شروع کرد.
البرز 430 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 134 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 23:31

به گزارش ایرنا ، سید حمید طهائی روز یکشنبه در دیدار صمیمانه با جوانان برتر استان البرز افزود : اولویت اول دولت اقتصاد مقاومتی است و به فراخور آن ستاد فرماندهی استانی نیز تشکیل و همه مسئولان بسیج شده اند در این شرایط سخت اقتصادی فضا را برای تکاپو مهیا کنند.
وی با اشاره به اینکه برداشته شدن تحریم ها بسیاری از محدودیت های دسترسی به دانش و فناوری روز را برطرف کرده است،ادامه داد: در شرایطی که 30 سال تحریم، حلقه محاصره را تنگ تر می ساخت و در جنگی تمام عیار از برخورداری کوچکترین ابزار دسترسی به فناوری نوین محروم بودیم تدبیر دولت فرصت های بسیاری را بوجود آورد.
طهائی گفت:جنگ دشمن علیه جمهوری اسلامی، جنگ اقتصادی بود ما در حالی گردنه های سخت را در این نبرد نابرابر طی می کردیم که اسلحه، تجهیزات و بمبی که جزو برنامه های نرم دشمن بود و بر سر راهمان قرار می گرفت خنثی می کردیم.
وی افزود: تجربه اقتصاد مقاومتی بنای کار ما را بر این نهاد که بتوانیم با پتانسیل ها تحریم ها را ناکار سازیم.
استاندار البرز با تبیین فرصت های اقتصادی پیش رو بعد از موفقیت های برجام گفت: سفر اخیر هیات اقتصادی البرز به روسیه و حضور طرف روسی به استان البرز طی روزهای اخیر نوید بخش گشایش فرصت های اقتصادی مطلوبی برای این استان است.
طهائی با سنجش و ارزیابی از بازار اقتصادی روسیه و پتاسیل هایی که در داخل استان می تواند فرصت اقتصادی برای البرز باشد،افزود: در حال حاضر کشور روسیه سالانه 800 میلیارد دلار واردات میوه و تره بار دارد که بخش عمده ای از آن را می توان از تولیدات کشاورزی البرز تأمین کرد، چرا که به اذعان سرمایه گذاران این کشور، میوه و تره بار ما طرفدار دارد و تنها باید بر روی بسته بندی و نحوه عرضه محصولات متمرکز شد تا بتوان به بازارهای جهانی دست یافت.
استاندار البرز همچنین با اشاره به اینکه برجام گشایشی در خطوط تولیدی واحدهای صنعتی ایجاد کرده است، گفت: افزایش خطوط تولید تنها یک واحد صنعتی به 12 خط تولید و تحقق 3500 فرصت شغلی ره آوردهای برجام بوده است که بنا به اظهارات مدیران واحدهای تولید بدون اجرای آن این شرایط محقق نمی شد.
وی افزود: تمام تلاش دولت در این مدت،بهبود شرایط اقتصادی و ایجاد فرصت های تجاری با شرکت های بین المللی بوده است.
طهائی در ادامه راه حلاوت موفقیت های دولت را با مشارکت جوانان چندین برابر دانست وادامه داد: در سایه دیدگاه های مشترک در استان تمام تلاش را بکار گرفته ایم تا جوانان بدون دغدغه باشند و به جای آنکه آنها برای کار به دنبال تولید باشند، واحدهای تولیدی که ترمیم و بازسازی می شوند برای رونق بیشتر سراغ تخصص شما جوانان را بگیرند.
تعامل بین صنعت و دانشگاه نکته تأکیدی بود که استاندار این نیز در جمع نخبگان علمی آن را خاطر نشان کرد و گفت: همواره در اتاق های فکر و جلسات رسمی به این مهم اشاره داشته ام.
استاندار البرز با تأکید بر اینکه اگر دانشگاه ها خود را ملزم ببینند که بخشی از سهم ایجاد شغل رشته های دانشگاهی خود را تحقق بخشند، قسمت قابل توجهی از مسائله ایجاد شغل و حضور متخصصان در صنعت برطرف می شود که این پیشنهاد در دیدار با روسای دانشگاه ها طرح موضوع شده است.
طهائی با اشاره به فعالیت سه هزار و 500 واحد صنعتی در استان البرز افزود: شاید نیاز باشد که بخشی از رشته های دانشگاهی که بازار کار ندارد جایگزین نیازهای صنایع موجود در استان شود.
استاندار البرز سفر اخیر رئیس بانک مرکزی به استان را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: بر این اساس روسای بانک ها بدون سقف اعتباری به کمک واحدهای تولیدی می آیند و با توسعه و رونق صنایع فعال در استان سهم قابل توجهی از میزان اشتغال محقق می شود.
طهائی در تکمیل دغدغه های هنرمندان، فیلمسازان و نویسندگان استان نیز خبر از طرحی داد که در آن قرار است آثار هنرمندان البرزی در مجموعه گرد هم آورده شود و سقفی باشد برای حضور تمام قد هنرمندان ملی و شاخصی که در این استان سکنی دارند.
وی ادامه داد: البرز نه تنها رکورد دار حضور ورزشکاران ملی و بین المللی است که غنی از هنرمندان شاخصی است که هر یک قهرمان آثار هنری خود هستند.
محور دیگر سخنان استاندار البرز به دغدغه های نخبگان اختصاص داشت که استاندار البرز در این زمینه گفت: مسائلی که مطرح شد به بنیاد نخبگان استان انتقال پیدا می کند و انتظار ما از این بنیاد رسیدگی به دغدغه های شما دانشمندان و صاحبان ایده و فکر است. البته بخشی از طرح های علمی در جهاد دانشگاهی و سایر موسسات تحقیقاتی ملی واقع در استان در حال انجام است.
وی افزود: در این زمینه دانشگاه خوارزمی بعنوان دانشگاه مادر باید نقش اول را در استان ایفا کند و وضعیت نخبگان دارای معلولیت جسمی نیز از پیگیری های جدی اداره کل بهزیستی استان در رفع مسائل و مشکلات این قشر است .
در این نشست چهره های شاخص ورزشی، قهرمانان ملی، مخترعان علمی، هنرمندان و فیلمسازان و برترین های علوم قرآنی، دغدغه های خود را صمیمانه با استاندار در میان گذاشتند.
8029/ 6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 108 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 23:31

فائزه بناء روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش ریالی این معاملات 281هزارو 965 میلیون ریال بوده است .
وی اضافه کرد: دراین مدت دربین شرکت معامله شده شرکت سایپا بیشترین حجم وارزش خرید وفروش را دربین شرکت های دیگر به خود اختصاص داد.
بناء خاطرنشان کرد که دراین هفته 148کد معاملاتی ایجاد شده که نشان از ورود سهام داران جدید به بازارسرمایه است .
وی گفت : این معاملات توسط 60 کارگزار بورس استان البرز انجام شده است .
وی همچنین اظهار داشت: درهفته گذشته در این تالار یک دوره آموزشی سطوح مقدماتی و متوسط نیز با حضور 18 نفر برگزار شد.
2098/ 6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 111 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 15:44

به گزارش ایرنا، سید موسی حسینی کاشانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران به ارایه گزارشی در خصوص روند برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت پرداخت و افزود: نمایشگاه قرآن وعترت درالبرز درحالی برگزار می شود که کوچکترین اعتباری از سوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی برای آن در نظر گرفته نشده است.
وی اظهار داشت: پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت با مشارکت 30 دستگاه اجرایی استان برگزار می شود.
حسینی کاشانی دلیل عدم تامین بودجه از سوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی را برنامه ریزی جدید برای استان ها در خصوص نمایشگاه ها و جشنواره های ملی عنوان کرد و گفت: این وزارتخانه درسال جاری، استان ها را به سه بخش 10 استانی تقسیم کرده که برای هر 10 استان یک برنامه در نظر گرفته که شامل نمایشگاه قرآن و عترت و جشن رمضان، طرح ملی آیات و عکس قرآنی و هفته قرآن و عترت است.
حسینی کاشانی ادامه داد: برای استان البرز برگزاری طرح ملی آیات و عکس قرآنی در نظر گرفته شده که در پایان سال جاری برگزار می شود.

***برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در 81 غرفه
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن و عترت با برنامه ریزی 80 غرفه راه اندازی می شود، گفت: 14 غرفه برای ارایه محصولات فرهنگی قرآنی دستگاه ها و نهادی دولتی، 22 غرفه به آثار مکتوب شامل قرآن، هدیه، آثار دفاع مقدس و کتب مذهبی و چهار غرفه نیز به محصولات قرآنی کودک و اسباب بازی تعلق دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بیان داشت: همچنین 6 غرفه به ارایه دستاوردهای دیجیتالی و نرم افزارهای قرآنی با 40 درصد تخفیف، 17 غرفه به سبک زندگی اسلامی، تغذیه و میوه های قرآنی، 2 غرفه به مشاوره خانواده به صورت رایگان اختصاص دارد.
وی با اشاره به اینکه چهار غرفه نیز به آثار فاخر هنری و 12 غرفه به قاب و پوسترهای قرآنی تعلق دارد، افزود: در غرفه های مشاوره خانواده رایگان از 6 مشاور خبره استان استفاده می شود.
حسینی کاشانی به برگزاری برنامه های جنبی این نمایشگاه اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری تعزیه از شب سومین شب نمایشگاه به مدت چهار شب، نمایش فیلم های قرآنی و فیلم های روز سینما و اجرای برنامه کودک و نوجوان و همچنین برگزاری 50 مسابقه به همراه 50 جایزه از جمله برنامه های جنبی این نمایشگاه است.
وی طرح تعویض قرآن های فرسوده را نیز از دیگر این برنامه ها دانست و گفت: به دلیل کمبود اعتبارات، اولویت تعویض قرآن با کسانی است که از نمایشگاه بازدید کرده و برای تعویض ثبت نام کنند.
وی رونمایی از انیمیشن سبک زندگی اسلامی ایرانی با نام 'جوجولپ' کاری از موسسه قرآنی تسنیم، حضور مفاخر قرآنی همچون حجت الاسلام سید محمد حسین طباطبایی، آغاز طرح صدور مجوز موسسات قرآنی توسط هیات 9 نفره، برگزاری کارگاه های آموزشی، شب شعر و کرسی های تلاوت قرآن با عنوان تلاوت احسن از دیگر این برنامه ها است.
حسینی کاشانی حضور اداره کل ثبت احوال استان و اختصاص غرفه ای برای این اداره کل و ثبت نام کارت ملی هوشند در حاشیه نمایشگاه از بازدیدکنندگان از دیگر برنامه های جنبی این نمایشگاه است.
وی گفت: با هماهنگی با سازمان اتوبوسرانی کرج مقرر شد برای انتقال همشهریان از نقاط مختلف شهرستان، چند دستگاه اتوبوس در نظر بگیرند.
پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت استان البرز روز سه شنبه اول تیرماه همزمان با 15 ماه مبارک رمضان به مدت 6 روز تا ششم تیرماه، 21 ماه مبارک رمضان دایر است.
این نمایشگاه در دو سانس صبح و شب از ساعت 12-9 صبح و 24-12 شب آماده بازدید علاقه مندان است.
6156/ 6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 109 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 15:44

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی موسسه رازی، دکتر روزبه فلاحی با اشاره به فعالیت بخش پرورش حیوانات آزمایشگاهی در موسسه رازی افزود: این بخش در سال 1329 با هدف تولید انواع حیوانات آزمایشگاهی و فرآورده های بیولوژیک حاصل از این حیوانات تاسیس شد و یکی از بخش های قدیمی موسسه رازی است.
وی اظهار داشت: در این بخش 40 نوع محصول شامل پنج نوع حیوان آزمایشگاهی، فرآورده های بیولوژیک، پلت غذایی و محصولات جانبی مانند پوشال استریل برای حیوانات آزمایشگاهی تولید می شود که علاوه بر تامین نیازهای داخل موسسه، در اختیار مراکز متعدد تحقیقاتی و دانشگاهی کشور قرار می گیرد.
فلاحی گفت: هشت نوع موش، پنج نوع رت، چهار نوع هامستر، هشت نوع خوکچه هندی و یک نوع خرگوش از تولیدات این موسسه بوده که از نظر نژاد، سویه و تحت سویه متفاوت از یکدیگرند و هر کدام برای کار تحقیقاتی و آزمایش ویژه ای مناسب است.
وی افزود: دراین بخش سالانه بیش از 50 هزار سر انواع حیوانات آزمایشگاهی تحت شرایط کنترل شده، برای مصرف داخل و خارج از موسسه تولید می شود.
رئیس بخش تحقیق، تولید، پرورش و نگهداری حیوانات آزمایشگاهی موسسه رازی یادآور شد: این موسسه مرکز مهم و اصلی کشور در تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی به شمار می رود.
وی تاکید کرد: اکنون بسیاری از مراکز تحقیقاتی وتولیدی نیازهای خود را از موسسه سرم سازی رازی تامین می کنند.
فلاحی عمده مصرف این حیوانات را در انجام آزمایش های کنترل کیفی واکسن ها و سایر فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی عنوان کرد و افزود: تمام واکسن ها و فرآورده های بیولوژیکی که در موسسه رازی ساخته می شود، در روند تولید خود، بر روی حیوانات آزمایشگاهی مورد ارزیابی قرار می گیرند تا میزان اثرگذاری این محصولات سنجش و محصول با کیفیتی عرضه شود.
به گفته وی با توجه به نیاز دائم موسسه رازی و دیگر مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور به حیوانات آزمایشگاهی پاک، اقدامات کنترل سلامت این حیوانات به صورت روزآمد کردن روش های کنترلی اجرا می شود.
فلاحی خاطرنشان کرد: بخش تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی این موسسه برای تولید حیوانات مورد استفاده در تحقیقات و آزمایش ها از استانداردهای بین المللی تبعیت می کند.
وی رعایت اصول اخلاق کار با حیوانات آزمایشگاهی را از الزامات این مرکز بزرگ برشمرد و تشکیل کمیته ای به همین منظور را از اقدامات موسسه رازی در این زمینه نام برد.
رئیس بخش پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه رازی همچنین گفت: همولیزین، کمپلمان خوکچه هندی، کمپلمان خرگوش، سرم خرگوش، پلاسمای خرگوش و خون دفیبرینه گوسفندی استریل از نمونه فرآورده های بیولوژیکی است که در این موسسه از حیوانات آزمایشگاهی تولید می شود و گواهی ثبت اختراع تمام این محصولات صادر شده است.
وی افزود: برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی- تخصصی در زمینه علوم حیوانات آزمایشگاهی، تدریس واحدهای دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد و مشاوره در پایان نامه های دانشجویی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از دیگر خدمات این بخش است.
فلاحی در پایان با اشاره به اهمیت بخش پرورش حیوانات آزمایشگاهی در موسسه رازی، این بخش را جزئی جدایی ناپذیر در فرایند تولید واکسن و سایر فرآورده های بیولوژیک دانست و تاکید کرد: تمام شرایط استاندارد برای تولید محصولات با کیفیت در این موسسه رعایت می شود.
6156/ 6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 105 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 15:44

علی اسدیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: موضوع مواد مخدر به دلیل نگاه حربه آمیز استکبار جهانی به آن و پخش و ترویج آن در بین نوجوانان و جوانان ایرانی باید مورد توجه جدی مسئولان و خانواده ها قرار گیرد.
وی اظهار کرد: ما در مجاورت کشورهایی قرار گرفته ایم که قاچاقچیان مواد مخدر سالانه از تولیدو پخش آن به سودهای کلانی دست می یابند که نمی توانند از آن بگذرند لذا این ما هستیم که با برنامه ریزی برای آگاه سازی افراد جامعه با پیامدهای منفی و آثار زیانبار آن بر فرد، خانواده و اجتماع باید گام برداریم.
وی در ادامه به کینه توزی های دشمنان علیه اصل انقلاب و نظام اشاره کرد و خاطرنشان شد: یکی از حربه های این دشمنان به سرکردگی آمریکا فعالیت گسترده علیه ایران در زمینه آلوده کردن نوجوانان و جوانان ایرانی به انواع مواد مخدر است تا از این طریق به سیاست و اقتصاد کشور ضربه بزنند.
اسدیان در ادامه به فرمایشاتی از امام راحل و مقام معظم رهبری در زمینه هوشیار بودن ملت در برابر توطئه های دشمنان از جمله آسیب های اجتماعی همانند مواد مخدر پرداخت و یادآور شد: تا کنون در راه مبارزه با این پدیده شوم 4 هزار شهید و 12 هزار نفر در کشور جانباز شده اند.
وی در ادامه به جنگ نرم دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: در جنگ نظامی مبارزه کنندگان را با چشم می بینند اما در جنگ نرم دشمن به دنبال تضعیف نیروهای کارآمد در جامعه است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانداری البرز گفت: استعمال مواد مخدر سابقه ای طولانی در میان جوامع داشته و شکل های مصرف آن نیز متنوع بوده و به زمینه های مساعد در هر جامعه بستگی داشته است.
اسدیان افزود: امروز باید هوشیار باشیم که اشاعه استعمال مواد مخدر به خصوص در ایران با هدف بی تفاوت کردن نیروی جوان و نوجوان نسبت به وظایفی که برعهده دارد، کم رنگ شدن مسائل دینی ، ارزشی و فرهنگی ، ناتوان شدن و از پا در آوردن کشور انجام می شود.
وی از پدیده شوم اعتیاد به مواد مخدر به عنوان یکی از بیماری های قرن حاضر نام برد که به سهولت در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد به گونه ای که کارشناسان ایرانی از در دسترس بودن آن اظهار نگرانی می کنند و همواره از طریق رسانه ها بر نظارت والدین بر رفتار فرزندان در جامعه تاکید می کنند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز در ادامه به علل گرایش افراد به اعتیاد اشاره کرد و گفت: به اعتقاد کارشناسان و صاحب نظران ریشه و بنیان بسیاری از کج روی ها و آسیب های اجتماعی در درون این نظام کوچک قرار دارد.
وی بیان کرد: در خانواده باید به ارزش ها و دستورهای اخلاقی اهمیت داده شود و آن ها را در زندگی حاکم کند.
اسدیان چگونگی روابط بین اعضای خانواده ، واقف بودن والدین به مسائل آموزشی - تربیتی فرزندان ، کنترل فرزندان و داشتن رابطه دوستانه با فرزندان ، آموزش مهارت های زندگی به آنان و هوشیار کردن فرزندان نسبت به تصورات غلطی که در مورد استفاده از مواد مخدر و قرص های روان گردان در تمرکز و قدرت یادگیری دارد را از جمله دلایل پیشگیری از اعتیاد در کانون خانواده ذکر کرد.
وی یادآور شد: برای مقابله با این پدیده شوم خانواده ها نیز باید همگام با مسوولان در راستای مبارزه با مواد مخدر در جامعه گام بردارند چراکه برخورد قاطع و جدی در این راه سخت نیازمند یک بسیج عمومی در کشور دارد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در البرز تاکید کرد: گسترش دامنه آموزش خود مراقبتی پیرامون آسیب های اجتماعی مواد مخدر ، درمان و خدمات مشاوره ای محور اصلی برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر در این استان را تشکیل می دهد.
2819/1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 115 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 13:50

به گزارش ایرنا، عبدالرضا ابراهیمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کنترل و مبارزه با این آفت به خوبی انجام شده، افزود: اگر پیش آگاهی، مشارکت مردمی، کنترل و مبارزات مختلف با این آفت را در سطح مراتع نداشتیم اکنون بیش از 20 درصد مراتع درگیر این آفت شده بودند.
وی در خصوص این آفت اظهار داشت: آفت ملخ شکم بادمجانی نخستین بار در سال 1316 در جنگل های شمال شناسایی شد که عوامل و پدیده های مختلف باعث مهاجرت و حرکت این آفت به مناطق مختلف شد.
وی این گونه ها پدیده ها را شامل خشکسالی، تخریب اراضی مرتعی و جنگل ها و... برشمرد و گفت: یکی از تاثیرگذارترین بخش ها در مبارزه و کنترل این آفت مشارکت مردمی است زیرا مشارکت مردم در مبارزه با آفت های جنگل ها و مراتع حائز اهمیت است.
ابراهیمی به نحوه ی مبارزه با آفت ملخ شکم بادمجانی اشاره کرد و افزود: ملخ انواع مختلفی دارد و آسیب ملخ بومی از ملخ شکم بادمجانی بیشتر است ولی معمولا مبارزه با این گونه ملخ منجر به مبارزه با گونه های دیگر می شود و اجازه طغیان هرگونه ملخی را می گیرد.
وی با بیان اینکه مبارزه با این آفت در مراحل مختلف سنی آن انجام می شود، بیان داشت: مبارزه با این گونه ملخ می تواند از سن تخم گذاری تا چهار سن پورگی، بزرگسالی و سن تخم ریزی انجام شود که در سال گذشته مبارزه در سن بزرگسالی و امسال در سن پورگی 2 انجام شده است.

***ملخ شکم بادمجانی به 200 گونه مرتعی آسیب می زند
معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: ملخ شکم بادمجانی به 200گونه مرتعی آسیب زده و از آن ها تغذیه می کند که اگر کنترل به خوبی انجام نشود ضربه اقتصادی زیادی به مراتع و طبیعت می زند.
وی افزود: اگر وجود این گونه ملخ در مراتع به تعداد طبیعی و نرمال باشد مشکلی جدی ندارد ولی اگر تهاجمی و بحرانی شود آسیب جدی به مراتع می زند.
ابراهیمی با اشاره به اینکه این آفت هم اکنون در مراتع حوزه سد امیرکبیر و سد طالقان دیده شده، تصریح کرد: این حوزه ها شامل مناطقی همچون نوجان، خور، نشترود، طالقان و حسنجون است.
وی با اشاره به روش های مبارزه ای که در حال انجام است، گفت: راحت ترین و ارزان ترین روش مبارزه، مبارزه شیمیایی و با سموم است ولی به دلیل مشکلات زیست محیطی که این گونه مبارزه در پی دارد، انجام نمی شود.
وی به راهکارهای دیگر مبارزه ای که سخت تر و گران است اشاره کرد و افزود: یکی از این روش ها پهن کردن نوارهای زرد در دو یا سه ردیف به صورت ارتفاعی در محل عبور این ملخ ها و رسیدن به منابع آبی است تا به عنوان یک سد مانع رسیدن آن ها به آب شوند و در پی آن منجر به کم شدن جمعیت این گونه می شود.
معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز یکی دیگر از راه های مبارزه را استفاده از تله های نوری در شب دانست و اظهار داشت: در این روش که از فرمون های جاذب استفاده می شود برای هر هکتار از مراتع از 20-15 تله استفاده می شود.
وی یکی از روش های مبارزه ی فیزیکی را نیز استفاده از آب با فشار زیاد دانست که منجر از بین رفتن این آفت ها می شود.
وی همچنین با مشارکت مردمی در مبارزه گفت: یکی از روش ها، جمع آوری این گونه ها توسط مردم می تواند باشد که مردم با جمع آوری آن ها، آن را به صورت کیلویی به بخش دولتی فروخته و می توان از این گونه ملخ ها که دارای پروتئین بالایی هم هستند در خوراک مرغداری و واحدهای دامی استفاده کرد.

***تخصیص به موقع اعتبارات عامل موفقیت در مبارزه با آفات است
ابراهیمی با اشاره اینکه هر چقدر کنترل و مبارزه با آفات و بیماری ها به موقع و خوب انجام شود، یکی از عوامل موفقیت تخصیص و تامین به موقع اعتبارات است.
وی در ادامه به وجود بیماری ها و آفات دیگری که مراتع و جنگل های استان را درگیر می کند اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر مبارزه با آفات حساسیت بیشتری دارد زیرا نمود و تبعات اجتماعی بیشتری دارد و می توان اسم بحران را روی آن گذاشت.
وی آفات و بیماری ها را بسیار متنوع دانست و ادامه داد: در 2 سال اخیر اقدامات متفاوتی نسبت به قبل در این بخش همچون پایش جامع آفات و امراض، پیش بینی طرحی جداگانه برای مبارزه و کنترل هرگونه از آفات ویژه استان، نحوه ی ردیابی، راه های پیش آگاهی و پیشگیری اولیه، مبارزه در حد طغیان و بحران و پیشنهادات برای سال های بعد انجام شده است.
ابراهیمی یکی از آفات شناخته شده که هر ساله با آن درگیر هستند را آفت دارواش در پایین طالقان عنوان کرد که نیمه انگل است و از شیره خام درخت تغذیه کرده و تاثیر منفی زیادی بر روی گونه هایی همچون زالزالک و گلابی وحشی می گذارد.
وی مبارزه با این آفت را بسیار خوب دانست و گفت: یکی دیگر از آفت ها موریانه در جنگل های شلمزار است که برای اولین بار در سال 95 اقدام به مبارزه با آن کردیم و آمار برداری 100 درصدی از جنگل ها و تدوین جدولی، سلامت و آلوده بودن هر درخت را مشخص کرده و منجر به مبارزه ی آسان تر می شود.
این مسئول یکی دیگر از آفات را موش عنوان کرد و افزود: این آفت در تاغ زارها همیشه وجود دارد که با روش مبارزه ی خودش پیگیری می شود.
استان البرز دارای حدود 370 هزار هکتار اراضی مرتعی است.
6156/1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 117 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 13:50

عبادالله کامکار روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: تشکیل کارگروه های تسهیل رفع موانع تولید در استان البرز همراه با ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نوید سالی توام با اقدام و عمل برای رفع مشکلات تولیدی می دهد.
وی ادامه داد: اکنون تمام دغدغه حوزه تولید به راه اندازی واحدهای تولیدی نیمه فعال و غیر فعال خلاصه می شود که دراین مسیر اقدامات خوبی از جمله شناسایی این نوع واحدها انجام شده است.
کامکار با اعلام اینکه اکنون 624واحد تولیدی نیمه فعال طی سالهای 93 و94 به چرخه تولید بازگشته اند، گفت: بنابراعلام سازمان صنعت و معدن وتجارت به واحدهای تولیدی کوچک 10میلیارد ریال و واحدهای تولیدی بزرگ 30میلیارد ریال تسهیلات ارائه می شود .
وی اضافه کرد: همچنین طی نشست اخیر با رئیس بانک مرکزی مقرر شد تا مدیران عامل بانک ها نهایت همکاری را با وحدهای تولیدی برای شتاب هرچه بیشتر چرخه اقتصادی کشور داشته باشند .
معاون استاندار البرز خاطرنشان کرد: امروز دولت تدابیر فراتری را اندیشیده است که در قالب تامین اجتماعی و دارایی تسهیلاتی را قائل شده تا واحدهای تولیدی به فعالیت خود ادامه دهند.
وی گفت: دراین موضوع مهم هدف آن است تا واحدهای تولیدی درگیر بدهی ها نشوند که این امر بدان معنی نیست که بدهکاران بدهی خود را نپردازند بلکه در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، توجه به حوزه تولید در اولویت قرار گرفته است .
کامکار یادآورشد: اصلی ترین مشکل حوزه تولید عدم اعتبار و تسهیلات لازم است که دولت درصدد حل و فصل یکی پس از دیگری برآمده و تلاش هایی را دراین زمینه دارد .
وی افزود: اما حوزه اقتصاد مقاومتی بدون توجه به مولفه سرمایه گذاری نیز نمی تواند به سیاست های راهبردی خود برسد که این مهم در داخل دنبال شده و پس از برجام نیز فعالیت های خوبی در حوزه خارجی صورت گرفته است .
8029/1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 128 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 13:50

عباس صفری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا افزود:این حادثه عصر امروز در خط شمالی آزاد راه کرج-قزوین و در محدوده پل کردان درشهرستان ساوجبلاغ رخ داد و سبب واژگونی خودرو سمند شد.
وی ادامه داد:در این حادثه سرنشین خودرو سمند مصدوم شد.
صفری خاطر نشان کرد: علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راه استان البرز در دست بررسی قرارگرفت.
آزاد راه کرج-قزوین یکی از محورهای پر تردد و پر حادثه کشورمحسوب می شود،ماهانه برتصادف در این آزاد راه تعدادی مصدوم و تعداد دیگر جان خود را از دست می دهند.
7410/ 6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 131 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 23:09

به گزارش ایرنا، اسدالله جعفری روز شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان فردیس ، افزود: فیلم های این جشنواره کوتاه برای نخستین بار در پارک فردوسی جنب اداره فرهنگ وارشاد اسلامی فردیس اکران عمومی خواهد شد.
وی گفت:فردیس نمایشگاه عکس و فیلم با موضوع پیشگیری از مواد مخدر در پانزدهم تیرماه سال جاری برگزار می کند.
وی اظهار کرد: چند نمایشگاه با موضوع پیشگیری از اعتیاد در مساجد،ادارات ، پارکها، پایگاه های بسیج و مراکز فرهنگی وهنری این شهرستان برگزارمی شود.
7413/ 6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 137 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 23:09

به گزارش ایرنا،محمدرضا فلاح نژاد روز شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فردیس درمحل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود:
اعتیاد به مواد مخدر زمینه ساز مشکلات فرهنگی ، اجتماعی، اقتصادی و ... به عنوان یک تهدید جدی برای جامعه محسوب می شود.
وی گفت: متاسفانه این معضل ناهنجاری های اجتماعی به دارد و نوجوانان و جوانان را تهدید می کند.
وی بیان داشت: بهترین راه مبارزه این است که مردم و مسئولان با جدیت نسبت به آگاه سازی و آموزش جوانان و دیگر افراد جامعه اقدام کنند.
فلاح نژاد اظهار کرد: رواج مصرف مواد مخدر در بین جوانان یکی از روش های جنگ نرم دشمن علیه ایران اسلامی است.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری فردیس گفت: تمام دستگاه های فردیس در حوزه های پیشگیری ، مقابله، فرهنگی و درمان می توانند اثرگذار و کارساز باشند.
فلاح نژاد افزود: بهترین راه مبارزه و مقابله با اعتیاد استفاده از تشکل های مردمی و خانواده ها است.
وی بر لزوم آگاه سازی جامعه از آسیب ها و مضرات استفاده از مواد مخدر از طریق مراکز فرهنگی ،پایگاه های بسیج،مساجد و تشکل های مردم نهاد تأکید کرد.
وی ریشه اعتیاد و آسیب های اجتماعی را نبود سلامت روانی فرد،اشتغال ،ازدواج و روابط صمیمی میان اعضای خانواده دانست.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان فردیس در این نشست گفت: در هفته مبارزه با مواد مخدر 9 برنامه فرهنگی و همایش برای 400 نفر از بهبودیافتگان همراه با افطاری برگزار می شود.
علیرضا فتاح پور افزود: اکنون 19 کمپ ترک اعتیاد در فردیس داریم و دراین زمینه برنامه های آگاهی بخش اجرا شده است.
وی اظهار کرد: برگزاری همایش با موضوع اعتیاد در فرهنگسراها و پخش بروشور برای خانواده های بهبودیافته در دستور کار قرار دارد.
معاون پیشگیری بهزیستی شهرستان فردیس نیز گفت: در همایش پیشگیری از اعتیاد 400 نفر از خانواده هایی که بهبود یافتند شرکت کردند.
آرزو هاشمی افزود: برنامه مشاوره رایگان باا حضور 10 روانشناس در روزهای پنجم و ششم تیرماه از ساعت 9 صبح الی 21 در فردیس اجرا می شود.
رئیس اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان فردیس نیز در این نشست گفت: فردیس شهر پر جمعیت با حاشیه نشینی فراوانی است حس مسئولیت را از سوی مدیریان در بخش اجتماعی،فرهنگی در موضوع اعتیاد می طلبد.
بهنام بهداروند افزود: یکی از معضلات اعتیاد اشتغال یافتن آن است.
وی افزود: نیاز به کار فرهنگی در بخش کارفرمایان وجود دارد که جبهه خاصی در این حوزه دارند که معضل بازاریابی در بخش کار است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فردیس نیز گفت: 550 هیئت مذهبی و 500 مبلغ و یک هزار مداح در شهرستان فردیس وجود دارد.
حجت الاسلام ثابت حاتمی افزود: مبلغان ومداحان می توانند در سخنرانی ها استفاده کرد.
وی اعلام آمادگی کرد تا در برنامه های فرهنگی فردیس در برگزاری دوره های آموزشی همکاری کنند.
یکی از بازرسین اداره صنعت معدن وتجارت فردیس نیز گفت: تاکنون چهارهزار و 261 قلم قرص و شربت متادون و 18 هزار و 322 نخ سیگار از واحدهای صنفی فردیس جمع آوری شده است.
7413/ 6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 100 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 22:05

به گزارش ایرنا، رضا زینی وند مقدم روز شنبه در نشست ستاد برگزاری
مراسم یادبود شهدای هفتم تیر و راهپیمایی روز جهانی قدس و افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت:تیرماه یادآورگوشه ای از فجایع استکبار جهانی علیه ملت شریف و غیور ایران و نظام جمهوری اسلامی است.
وی ادامه داد:ازششم تا دوازدهم تیرماه در فاصله سال های 60 تا 67 استکبار جهانی جنایات زیادی علیه نظام اسلامی مرتکب شده است.
وی گفت: از سوی مقام معظم رهبری این برهه زمانی به عنوان هفته ی افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده اند.
وی اظهار داشت: حوادث تروریستی این برهه از سوء قصد به رهبر معظم انقلاب مد ظله العالی در ششم تیر و انفجارساختمان حزب جمهوری اسلامی و شهادت هفتاد و دو تن از بهترین و برجسته ترین شخصیت های انقلاب و یاران امام راحل در هفتم تیر ماه سال 60 و ترورهای پیاپی سال های 60 و 61 تا بمباران شیمیایی مردم مظلوم و بی دفاع سردشت در هشتم تیر ماه 66 گوشه ای از جنایات استکبار جهانی است .
زینی وند مقدم گفت: سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران برفراز خلیج فارس از دیگر توطئه های استکبار جهانی به شمار می رود.
6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 140 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 22:05

به گزارش ایرنا،اصغر نصیری روز شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فردیس در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: برای مقابله با معضلات اجتماعی باید تقسیم کار انجام شود.
جانشین معاون خدمات شهر شهرداری کرج رویه امحای مواد مخدردر استان البرز را نامناسب دانست وگفت:در این بخش باید بازنگری شود.
نصیری بیان کرد: فرهنگسرا های شهرداری در اختیار بهبود یافتگان و خانواده های آنان برای کلاس های آموزشی قرار می دهد.
7413/ 6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 120 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 22:05

سید موسی حسینی کاشانی در جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی که ظهر شنبه در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد با اشاره به نقش موثر بسته بندی در فروش محصولات افزود: صنایع بسته بندی اولین گام در تبلیغات محصول محسوب می شودولی در استان توجهی به این موضوع صورت نمی گیرد.
وی ادامه داد: یک مجموعه بزرگ در اشتهارد برای بسته بندی محصولات از اداره کل ارشاد استان مجوز گرفته است ولی استقبال خوبی از این بخش نمی شود.
حسینی کاشانی گفت: برای ارتقاء کیفیت محصولات باید به صنعت بسته بندی اهمیت بیشتری داده شود چراکه این موضوع نقش مموثری در فروش کالا و جذب مشتری ایفا می کند.
وی با اشاره به لزوم حمایت از محصولات داخلی افزود: برای حمایت از تولید در کشور و به تبع آن استان البرز پیشنهاد می شود که صدا و سیما، سایر رسانه ها و بیلبوردهای شهری برای تولید کنندگان داخلی تخفیف ویژه ای در تعرفه های تبلیغات داشته باشند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد البرز با اشاره به تاثیر تبلیغات در فروش فیلم ها در سینما اضافه کرد: فروش سینمای ایران در 2 ماه اول سال به اندازه کل سال قبل بوده از این رو بحث تبلیغات در این بخش بسیار مهم بوده و نقش غیر قابل انکاری را ایفا می کند.
**لزوم ایجاد تنوع در محصولات برای جذب مشتری
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: برای برند سازی داخلی باید علاوه بر ایجاد بستر مناسب برای فرهنگ سازی خرید تولیدات داخلی، تولید کنندگان داخلی نیز باید قابلیت ها و مزیت های خاصی ایجاد کنند.
محمد جواد کولیوند در جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی که ظهر امروز در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد با اشاره به معضلات جدی در بخش جذب مشتری و فروش محصولات افزود: تنوع محصولات یکی از اساسی ترین موضوعاتی است که د رجذب مشتری تاثیر بسزایی دارد.
وی ادامه داد: در این بخش صنایع و تولید کنندگان به دلیل کمبود منابع مالی قادر به ایجاد تنوع در محصولات نیستند ولی باید در نظر داشت که تغییر در محصولات بر روی ذهن و سلیقه مصرف کننده موثر است.
کولیوند با اشاره به نقش بودجه خانواده در انتخاب محصول گفت: برای برند سازی داخلی باید علاوه بر ایجاد بستر مناسب برای فرهنگ سازی خرید تولیدات داخلی، تولید کنندگان داخلی نیز باید قابلیت ها و مزیت های خاصی ایجاد کنند.
وی افزود: باید نشستی با حضور صاحبان صنایع گذاشته شود تا مشکلات و موانع خود را بیان کرده و بر اساس آن برنامه ریزی شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز نیز گفت: واحدهای کوچک و متوسط با توجه به ظرفیت های موجود تک محصولی هستند از این رو باید به سمت شرکت های تجمیع کننده تولید برویم.
اسماعیل خلیلی در این نشست با اشاره به سیاست حمایت از واحدهای کوچک و متوسط در استان به تبع از کل کشور افزود: واحدهای کوچک و متوسط با توجه به ظرفیت های موجود تک محصولی هستند از این رو باید به سمت شرکت های تجمیع کننده تولید برویم.
وی ادامه داد: این نقیصه در تولید و اقتصاد ما وجود دارد که همچنان به بازار فروش تخصصی نگاه نمی شود.
خلیلی با اشاره به اینکه ما باید تولید، فروش و اشتغال را از یکدیگر جدا کنیم گفت: زمانی که در مدیریت صنایع نگاه سنتی وجود دارد محصول با قیمت بالا و کیفیت پایین تولید می شود.
1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 111 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 18:51